Karmann Ghia Type 14 : Prototype uit 1953, zonder luchtinlaten (“neusgaten”).
Karmann Ghia Type 14 “Droop Snout” (1955-1974) : vooraanzicht.



Karmann Ghia Type 14 met bagagerek, US bumpers en achteruitrijlichten.
Tweekleurige Karmann Ghia Type 14, in zijaanzicht : banden met “whitewalls”.



Karmann Ghia Type 14 (1960-1962) : Kleur Pacific Blue.
Evolutie van de Karmann Ghia Type 14
Evolutie van de luchtinlaten
1e fase (1955-1958) : smal en rond, met 2 spijltjes.
2e fase (1959-1974) : breder, met 3 omrande spijltjes.
1e fase (1955-1958) : schuin afgerond, met lage koplampen (“low-light”) en kogelvormige knipperlichten (“bullet-style”) ; platte bumpers (“blade-style”).
2e fase (1959-1968) : minder afgerond, hoger geplaatste koplampen.
3e fase (1969-1970) : rechthoekige “wraparound” knipperlichten.
4e fase (1971-1974) : brede bumpers in U profiel (Europa, type “spoorstaaf”).
1e fase (1955-1960) : rechthoekig.
2e fase (1961-1968) : amandelvormig en puntig.
3e fase (1969-1971) : groter (“mid-size”), met katoog.
4e fase (1972-1974) : groot, tot tegen de bumper.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten